mandag 15. oktober 2012

Månedens foto oktober

Temaet denne gang var "vann i urbane og / eller grissgrendte strøk.

Månedens foto oktober ble vunnet av Tom Lennart Larsen

1.  plass månedens foto oktober
Bildet er tatt i en by som heter Torun i Polen. Jeg har stått på den andre siden av elva Wisla og fotografert deler av gamlebyen og bymuren.
Det er en gammel hansaby og byens mest kjente innbygger er  astronomen Copernicus.
Jeg brukte iso 1600, 1 sek, f. 16 og 78 mm. Klokka var 2105, først i august i år.
Jeg ferierer her hvert år, da min kone er fra nabobyen. Da jeg fortalte svigerinna og svogeren min at jeg ville fotografere byen på kveldstid, fortalte de at der er et utsiktspunkt som er meget velegnet til dette, så vi reiste dit og jeg fikk bildene jeg ønsket.

Vi gratulerer vinneren som og får et gavekort på en fotobok fra CeWe sponset av Japan Photo i Kristiansand.

Andreplassen gikk til Erik Kristensen

2.  plass månedens foto oktober

Bildet er fra Stinta innerst i Langevann på Ljosland. Tatt en dag tidlig i august. Stinta blir flittig brukt som base for flotte fjellturer. Hytta har 4 sengeplasser, en liten vedovn og et lite bord med stoler, og bærer preg av å være brukt i genrasjoner med omtanke og kjærlighet. Bekken over volden kan fort stige med 50-100cm i et kraftig regnskyll slik det var denne dagen.

Bildet er tatt med Nikon Coolpix P5000, f/7,6  1/27sek  ISO-64  -0,7  8mm.







Tredjeplassen gikk til Harald Odd Steen

3.  plass månedens foto oktober

Bildet ble tatt ved Fiskebrygga 1. juledag 2005 kl. 12.56 - med mitt halvt år gamle Canon
EOS 350D. Blender: 10, eksponeringstid: 1/250 sek, ISO: 400.

1 kommentar:

  1. GRATULERER til alle tre! Flotte bilder av vann, både i urbane og grissgrendte strøk. :-)

    SvarSlett