onsdag 20. mai 2015

Teknisk kvarter: Dobbelteksponering fra Kringsjå-turen, og bruk av PhotoScape


Foto: Erik Kristensen

 

LINK
Jeg lekte meg litt med dobbelteksponering på Biofototuren til Kringsjå søndag 26.4.; etter inspirasjon fra møtet med Ivar Bjørkedalsbakke. Dette var noe jeg prøvde meg litt med for en del år siden, i den tiden vi brukte film, men det er jo mye lettere å få et tilfredsstillende resultat med det digitale. Jeg synes selv resultatet ble sånn nogenlunne. Alle bildene her er med to eller flere eksponeringer.
 
 
Tekst og foto: Erik Kristensen

 
 
 
Jeg har brukt redigeringsprogrammet PhotoScape til rammene og toningen. Dette er et program som kan lastes ned gratis, og som ser ut til å ha mange redigeringsmuligheter ut over dette med rammer og toningsfilter. Jeg har selv vært på jakt etter rammer. Det kan tilføre bildet noe spesielt når man lager bøker og lignende, synes jeg. Det finnes jo mange muligheter i Photoshop, men dette kan være et alternativ for dem som ikke har tilgang på dette programmet.

Så vil jeg takke Ingvald som så villig øser av sine jordbærsteder til oss andre i Biofoto Sørlandet. Liker slike folk som gjør en forskjell og bidrar til fellesskapet. Takk Ingvald.

erik

Foto: Erik Kristensen

Foto: Erik Kristensen

Foto: Erik Kristensen

Foto: Erik Kristensen

Foto: Erik Kristensen

Foto: Erik Kristensen

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar