søndag 28. mai 2017

Rådyret i hagen


Jeg sto opp kl. 05.00, som jeg pleier, og kikket ut av vinduet på PC-rommet fra huset mitt i Arendal. Som vanlig streifet blikket mitt over uteområdet og bortover mot naboen, og der sto rådyret og gresset.

Foto: Tore Moy

Tekst og bilder: Tore Moy




Foto: Tore Moy

Foto: Tore Moy

Foto: Tore Moy

Etterhvert la det vakre dyret seg i buskaset for å sove. 

Foto: Tore Moy


Jeg dro til byen og gjorde noen ærend, og da jeg kom tilbake etter ca. 4 timer, lå det på samme sted.

Foto: Tore Moy

Da naboen kom hjem og parkerte bilen like ved rådyret, flyttet det på seg og la seg like nedenfor vinduet til PC-rommet mitt. Heldigvis var ikke vinduet særlig skittent, så jeg benyttet anledningen til å både se på det og fotografere det derfra.

Foto: Tore Moy

Foto: Tore Moy


Dagen etter fikk jeg vasket vinduet i tilfelle dyret kommer tilbake. Mens jeg sto der og vaska ble jeg stående og lure på om dyret kan være skadet? Det hadde en kul på leddet på begge forbeina, og haltet på det ene... Dersom rådyret kommer tilbake vil jeg vurdere å kontakte viltnemnda. Et dyr skal ikke lide, så om det er skadet vil det være bedre for den å slippe...

1 kommentar:

  1. Fine bilder Tore. Håper rådyret blir friskt, og at det kommer tilbake til din hage igjen. Hilsen Elisabeth

    SvarSlett