torsdag 3. april 2014

Månedens foto April

Denne gangen var det fritt motiv og førsteplassen gikk til Arne Kvåle som fikk 284 poeng.



-Før råa kalver jager hun bort fjorårskalvene sine.Dette resulterer ofte i en noe merkelig atferd. Forvirret og i tydelig mental ubalanse løp de i ring og hoppet og spratt vilt og ukontrollert. Den 3 juni 2013 I Furulunden ble en helt spesiell kveld for min del. Rådyras oppvisning ga meg en naturopplevelse på øverste hylle +en rå "lottogevinst" på minnebrikka.



































Andreplassen gikk til Kai-Erik Uleberg som fikk 278 poeng

Bildet er tatt en ettermiddag midt i mars, da jeg oppdaget at det dannet seg fine lyseffekter da vannet beveget seg opp og ned rundt en snegle som satt akkurat i overgangen mellom vann og luft. Bildet ble tatt rett ovenfra mot sneglen for å forsøke å fange disse lyseffektene.

Tredjeplassen gikk til Ivar Sviland som fikk 268 poeng



Bilde av Sjøpappegøye  eller Lundefugl tatt på Runde . Runde er et eldorado for alle som er glad i fugler og natur. Fuglen var delvis skjult i gresset og er tatt med telelinse.

Fjerdeplassen gikk til Tom L. Larsen som fikk 266 poeng


Jeg tok bildet ved Natvig ved Arendal. Hadde vært ute på Hasla og fotografert og var på vei hjem, da jeg fikk se denne gransangeren. Jeg syntes den poserte fint og måtte bare ta bilder av den.




 
Resten av bildene kommer i den rekkefølgen de ble sendt inn. Tips så jo tidligere du sender inn bilde til månedens foto  jo lenger opp i denne visningen kommer det.


Endre Mjåland

Bjørn Vidar Olsson

Erik Kristensen

Tore Dag Moy

Jan Erik Lindberg


Per Otto Stavenes

Anne Lund Sjøstrand

Øivinn Bruce

Anne-Lise Stangenes

Espen Hjetland

Gunn M.Benning Rogers

Harald Odd Steen

Hilde Skiffard

Jarle Kvam


Olav Didriksen

Terje Alveberg

Tone Heggelund

Beate Strøm Johansen

Brit Indahl Lande

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar