mandag 22. august 2011
Høstens program er ferdig trykt av Japan Photo - Kristiansand
Sommeren er på hell, og med den kommer den fargerike høsten; mange fotografers favorittårstid. Å labbe omkring til skogs og kjenne lukten av fuktig høstløv som sakte seiler ned til skogbunnen og legger seg som et vakkert teppe under gummisålene våre, er en herlig opplevelse. Med høsten starter vi også opp igjen med medlemsmøtene i lokallaget, og i dag var høstens program ferdig trykt på ekte, glanset fotopapir hos Japan Photo i Kristiansand.
Pass på at du tar med deg et eksemplar under møtet 6. september, og ta gjerne også med deg noen program ekstra. De kan du dele ut til venner og bekjente som du vet har interesse for fotografering i naturen, eller du kan muligens få lov til å henge opp et program hos den lokale kjøpmannen, i utstillingslokaler og andre steder som kan være aktuelle. Om du spør, kan du ikke få annet enn et høflig "nei", så det er uansett verdt et forsøk!
Styret vil igjen takke Frode Aaberg; daglig leder hos Japan Photo i Kristiansand, for å ha sponset oss med trykkingen av programmene dette året. Denne gang i noe mindre format slik at det er enklere å få med seg i vesker og fotobager, etter avtale inngått mellom styret og Aaberg.
Følg oss gjerne ved å klikke av for "Bli medlem av nettstedet" til høyre. Om ikke lenge vil du finne mer informasjon fra Stig Repstad, som er vår foreleser i september...
Pass på at du tar med deg et eksemplar under møtet 6. september, og ta gjerne også med deg noen program ekstra. De kan du dele ut til venner og bekjente som du vet har interesse for fotografering i naturen, eller du kan muligens få lov til å henge opp et program hos den lokale kjøpmannen, i utstillingslokaler og andre steder som kan være aktuelle. Om du spør, kan du ikke få annet enn et høflig "nei", så det er uansett verdt et forsøk!
Styret vil igjen takke Frode Aaberg; daglig leder hos Japan Photo i Kristiansand, for å ha sponset oss med trykkingen av programmene dette året. Denne gang i noe mindre format slik at det er enklere å få med seg i vesker og fotobager, etter avtale inngått mellom styret og Aaberg.
Følg oss gjerne ved å klikke av for "Bli medlem av nettstedet" til høyre. Om ikke lenge vil du finne mer informasjon fra Stig Repstad, som er vår foreleser i september...
lørdag 20. august 2011
Fotografiets dag 28. august 2011 i Horten
Arrangementet varer fra kl. 12.00 - 18.00, og du kan bl.a. få med deg utstillinger, foredrag, konsert, bli med på fotokonkurranser og verksted osv.
lørdag 13. august 2011
FotoVideos turnètrailer i Kristiansand
![]() |
| Fra FotoVideos sommerturnè på Torvet i Kristiansand |
Det var flere velkjente fjes å se på Torvet i Kristiansand; da FotoVideos sommerturnè holdt sin stand søndag 14. august. Både traileren og utlånsboden ble godt besøkt, og til tross for sterk vind og noe regn, var det også mange deltakere under de tre kursene; "makrofotografering", "lyssetting", og "hvordan ta bedre bilder". Også mandag 15. august kan du delta på kurs i teltet, besøke traileren, kikke lystent på utstyr, og stille spørsmål.
To av kursene holdes av Roger Brendhagen, og er gratis.
Les mer HER
Klikk inn videre og få med deg en smaksprøve via skjermen:
søndag 26. juni 2011
onsdag 22. juni 2011
BioFoto-medlemmer i Alaska
Nok en gang arrangerer Bent Olsen, som er tilknyttet BioFoto Sørlandet, tur til nasjonalparken Lake Clark i Alaska. Bent holdt et imponerende foredrag for oss under et medlemsmøte i fjor. Kanskje var det der Ivar Sviland, som er med på denne turen, ble inspirert til å delta? Andre kjente fjes i Alaska er bl.a. Stig Repstad fra FOKUS Fotoklubb. Stig er førstemann ut som foreleser under medlemsmøtene til høsten; 6. september. Se program
Du kan følge gjengen i Alaska ved å klikke bloggen til Bent Olsen
Ha en god reise!
Du kan følge gjengen i Alaska ved å klikke bloggen til Bent Olsen
Ha en god reise!
tirsdag 14. juni 2011
søndag 12. juni 2011
Fototur til Lyngør 3. - 5. juni
![]() |
| En fornøyd gjeng i fyrvokterboligen lørdag kveld; Tore, Britt, Anne-Lise, Laila og Erik Foto: Tore Moy |
torsdag 9. juni 2011
søndag 29. mai 2011
Utstillingen ble godt besøkt 29. mai
![]() |
| Fra vår utstilling i 2. etg. Foto: Anne-Lise Stangenes |
mandag 23. mai 2011
Fototur til Ole Martin Dahles "ørnerede" - Flatanger - 2012
![]() |
| Foto: Alf Jacob Nilsen |
"Hei...
Jeg prøver å organisere en fototur til Ole Martin Dahles "ørnerede" i Flatanger i pinsen 2012 for å fotografere havørn. Havørnsafariene til Ole Martin er utrolige natur- og fotoopplevelser. Denne linken viser noen bilder fra turen vi hadde i siste halvdel av mai 2010:
http://www.biophoto.no/flatanger%202010.htm Dette må bare gjentas, og det ville være interessant å få med fotografer fra Sørlandet!
Abonner på:
Innlegg (Atom)











