mandag 16. februar 2015

Resultater månedens foto februar 2015

Det kom inn 23 flotte foto til månedens fotokonkurranse i februar.
Mange hadde tatt turen ut for å finne vintermotiv som var tema for denne måneden.


Månedens vinnere ble:

1. plass: Leif Olsen, 290 poeng
Foto: Leif Olsen


"Min datter hadde et sterkt ønske om å få oppleve Nord-Norsk mørketid. Det var ikke vanskelig å oppfylle det ønsket, og første Januar gikk turen nordover til Senja, min barndoms øy. Vi var heldige med værforholdene. På dagen, i det vakre pastellfargede mørketidslyset, fikk vi oppleve spekkhoggere og knølhvaler som lekte under bratte Senjafjell. På kvelden var det tid for å jakte på Nordlyset - og turen gikk til Medfjordbotneidet nord på Senja. Etter en rask gange opp på fjellet var dette synet som møtte oss; Nord-Senja badet i fullmånelys og Nordlyset dansende på himmelen over."




2. plass: Per Eikeseth Knutsen, 254 poeng

Foto: Per E. Knudsen

"På en av mine mange foto turer i Agder, endte jeg opp i Mandalselva. Det var et nydelig lys denne ettermiddagen, og jeg bestemte meg for å stoppe ved broen på Bjelland. Det var en liten åpenbaring som møtte meg, og jeg ønsket å gjenskape noen av mine intrykk i dette vakre elvelandskapet. Bildet er tatt 30.nov 2013. Det er benyttet en fokal lengde på 55 mm Eksponeringsverdier: 1/15 sek med f. 20".







 3. plass Tom Lennart Larsen, 253 poeng

Soloppgang i Froland" Foto: Tom Lennart Larsen


"Bildet er tatt i Froland, i nærheten av avkjørselen til Eikeli.
Det så ut til å bli en fin dag, men kaldt. Så jeg tok en liten tur for å se etter vintermotiv.
Tidligere på morgenen var det -7°C.
Noen korte data: Raw, 1/250 sekund, blenderpriritet (AV) og WB: dagslys."





4. plass: Terje Alveberg, 240 poeng
Foto: Terje Alveberg



"Bildet er tatt på Hillestadheia i Tovdal en søndag i januar. Prøvde å få med vinterstemninga med snø, harespor, trær og himmel. Virkelig flott der oppe på fjellet.
Teknisk: Blender f7.1. Lukkertid 1/250 sekund. Overeksponert 1 trinn. ISO 200."



Øvrige bilder i tilfeldig rekkefølge:
 
Foto: Anne Kamilla W. Høyland



Foto: Bjørn Anders Hansen



Foto: Bjørn Vidar Olsson



Foto: Anne-Lise Stangenes


Foto: Ulf  Rønholt Nilsen


 
Foto: Arne Kvåle


Foto: Beate Strøm Johansen



Foto: Annette Wimme Høyland






Foto: Brit Indahl Lande





Foto: Elisabeth Syvertsen





Foto: Hanne Åsen





Foto: Harald Odd Steen





Foto: Hilde Skiffard





Foto: Jarle I. Kvam 





Foto: Kai-Erik Uleberg





Foto: Olav Didriksen





Foto: Synnøve G. Solberg





Foto: Tome Heggelund





Foto: Tore Moy



Velkommen til å levere bilder til månedens foto i mars med tema "Vår sårbare natur". Innleveringsfrist lørdag 28. februar 2015 kl 2400.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar