onsdag 15. juli 2015

Turtips: Gapahuken ved Hesså

Foto: Ove Utland

 
Jeg tok en tur opp i gapahauken (som medlemmer av Biofoto Sørlandet får låne av Leiv Arne Åkset) etter turen til jettegrytene ved Øvre Homme torsdag 9. juli. Jeg hadde sittet en halv time uten så mye som en fugl. Så fikk jeg besøk i gapahuken av den unge, lovende naturfotografen; Knut Erik Alnæs...

Tekst og foto: Ove Utland




Ventet enda nærmere en time og da, etter hvert, kom det først noen fugler. Plutselig kom det et ekorn som var veldig sky. Den rappet en brødskalk og forsvant opp i lia; fikk ikke bilder av det……lei..

Venter enda litt så kommer det noen fjorårs ekorn og poserer villig foran gapahuken. Det var også et lite, sikkert årets unger, så stammen er i vekst der oppe.

Kan anbefale den turen til Hesså!

Bildene her er tatt med min Nikon D700 med Tamron 200-500 f.5,6-6.3 på full åpning pga. litt lite lys der i skogen. Måtte dessverre helt opp i  ISO-6400, så dermed noe støy i bildene siden jeg fikk lukkertider på 250-800 dels sekunder.


Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland

Foto: Ove Utland
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar