lørdag 9. mars 2013

Mitt første møte med KONGEØRNEN i Dalen!


Foto: Jan Erik Lindberg

 
Jeg fikk en dag et tilbud fra en meget god fotovenn om en tur til Dalen i Telemark for å fotografere kongeørn. Det tok ikke mange sekundene før svaret var klart.... JA!

Tekst og foto: Jan Erik Lindberg



Klikk et bilde for større format


For å gjøre en lang historie kort, så satt vi plutselig i fotoskjulet med kamera, linser og alskens duppeditter, for å gjøre turen så fullkommen som mulig. Karen jeg var med hadde vært der før, så han var ute etter spesielle bilder. Jeg for min del hadde aldri sett, eller langt mindre fotografert ørn før.

Plutselig var det en som satte seg i treet ca. 40 meter unna, og jeg trøkte vilt...; jeg hadde aldri sett ørn før jo :-) og tok helt av der ei stund.
 
 
 
 
Foto: Jan Erik Lindberg

Foto: Jan Erik Lindberg





Slik gikk første dag med ørn i treet. Kvelden kom, men min fotovenn var ikke fornøyd med dagens fotofangst siden han var ute etter spesielle bilder :-)





Foto: Jan Erik Lindberg

Foto: Jan Erik Lindberg

Foto: Jan Erik Lindberg

Foto: Jan Erik Lindberg




Neste dag i fotoskjulet.....SÅ.......to stk. enda nærmere enn dagen før :-) Det ble skikkelig action og mange, utrolige opplevelser på rad, og NÅ ble det liv i sidemannen. Disse actionscenene skjedde bare ti - tolv meter foran oss, så dette ble en utrolig opplevelse :-) for oss begge to!

 
 
Foto: Jan Erik Lindberg

Foto: Jan Erik Lindberg

Foto: Jan Erik Lindberg
 



Fornøyd fotohilsen fra: Jan Erik

3 kommentarer:

  1. Det må ha vært litt av en opplevelse! Mange bra bilder ble det og!

    SvarSlett
  2. Hei Øivinn, dette var en utrolig fantastisk opplevelse.
    Dette var ca 10-12 meter på det nærmeste fra fotoskjulet.
    Fint du liker bildene:-)

    Mvh.Jan Erik

    SvarSlett
  3. beate s johansen12. mars 2013 kl. 11:19

    sinnsykt bra bilder! dere må ha vært helt i hundre! for en opplevelse! nå fikk jeg lyst til å ta en tur dit igjen!

    SvarSlett