torsdag 11. april 2013

Månedens foto april

1. plass  

Kan vi gratulere Hilde Skiffard med!
Morgenstund i sjulet en plass i Randesund en kald februarmorgen i 2013. Etter mange timer på vent, kom endelig hønsehauka ned på åtet i den gyldne timen rett etter soloppgang. Flotte fotomuligheter, men ikke minst en fantastisk opplevelse å få se denne flotte rovfuglen på nært hold.

2. plass 

Kan vi gratulere Tom Larsen med! 
Bildet er tatt i Barbu i Arendal, 10.03.10.
 
Dette bildet er av en gråmåke, som jeg så komme mot meg  i lav høyde.
Var egentlig ute og så etter grønnlandsmåke og polarmåke, som jeg har sett her flere ganger.Tidligere var jeg mye her nede og fotograferte fugler.
Her har jeg har observert 22 arter + mink. 

3. plass

Gikk til Øivinn Bruce
Bildet er tatt på Jæren denne påska, rett etter solnedgang f18 10 sekunder eksponeringstid ISO 100

4.plass

Ble delt mellom Ivar Sviland
Bilde er av en Hønsehauk i en tørrfuru Tørrfuren ble satt opp i 2009  for fotografering av hønsehauk .Hønsehauken kom sent i 2012 og endelig fikk jeg tatt bilde  og da tilogmed i snøvær.


og Leif Olsen 

5 kommentarer:

  1. GRATULERER, Hilde, Tom og Øivinn! Dette var vel fortjent! Supre bilder, på hver sine måter! :-)

    Premie til Hilde blir print hos Japan Photo, valgfritt materiale og valgfri størrelse. Bildet kan du se i butikken i Henrik Wergelandsgate i juli måned! :-D Deretter får Hilde bildet til odel og eie! En super premie som sponses av Japan Photo i Kristiansand!

    SvarSlett
  2. Gratulerer Hilde - velfortjent vinner. Det var mange flotte bilder med i denne runden.

    SvarSlett
  3. utrolig fint bilde - fint med orange som går igjen! du var en klar vinner! beate

    SvarSlett
  4. Enig med alle! Gratulere, Hilde, du har skarpt blikk for skarpt blikk. Og hønsehauken til Ivar Sviland er perfekt plassert i snøværet.

    SvarSlett