søndag 21. desember 2014

Månedens foto Desember

Denne måneden var det utrolig tett i poengsummene for de beste plasseringene. Det var bare et poeng i som skilte 1. og 2. plasssen. Det samme gjaldt 2. og 3. plassen


Første plassen gikk til Per E. Knudsen med 290 poeng

En vakker vinterdag bestemte jeg meg for å besøke mine venner i Andeby. Jeg ville prøve å få noen fine bilder.
Da jeg ankom stedet, ble jeg møtt av denne krabaten. En skikkelig frekk stokkand. Denne frekkassen stjal nista mi, ut av jakkelommen. Etter et basketak med tyven, klarte jeg å vinne tilbake nista. Etter at jeg delte nista med min nye venn, poserte han som en gud for meg. Så, endte jeg opp med dette bildet.
Vi ble riktig så gode venner.
Bildet er tatt med 18 mm brennvidde.




Andreplassen gikk til Arne Kvåle med 289 poeng

Den fargerike Grankorsnebbhannen hadde akkurat slukket tørsten.Den satt med ryggen vendt mot meg og akkurat det var litt skuffende der og da.Håpet på at den etterhvert ville snu hodet-og gleden var stor da den snudde seg et lite øyeblikk.Rakk bare et par eksponeringer før den løftet seg opp i de høye grantrærne for å gafle i seg mere frø   

Tredjeplassen til Brit Indahl Lande med 288 poeng 

Bildet ble tatt en av de siste dagene i november rett innenfor Bankebroa i Mandal. Det var ettermiddag ,og fargene speilte seg i det stille vannet. Hadde aldri sett fuglen før ,så spenningen var stor da jeg kom hjem. Det viste seg å være en smålom i vinterdrakt.Jeg kjente den bare i sommerdrakt. Utrolig for en forvandling!

Og fjerdeplassen til Hilde Skiffard med 276 poeng


Morgenstemning og soloppgang over Kinabatanganelven på Borneo




Resten av bildene kommer i tilfeldig rekkefølge

Øystein Birkenes

Anne Kamilla Wimme Høyland
Anne-Lise Stangenes

Arnfinn Nyland


Bård Ropstad


beate strøm johansen


Bjørn Vidar Olsson

Harald Odd Steen

Jarle I. Kvam

Kai-Erik Uleberg

KristinUleberg

Leif Olsen

Lisbeth Sætra

Lita Seland

Ola Rustenberg

Olav Didriksen 

Steffan Hestenes

Sverre Berhus

Synnøve G. Solberg

terje.alveberg

Tom Larsen

Tore Moy

Trond R Tunheim 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar