onsdag 13. november 2013

Månedens foto November -13

Denne gangen var temaet "linjer", og det var 27 deltakende bilder med i konkurransen. Juryen besto av 43 stemmeberettigede.



Vi gratulerer Arnfinn Nyland med førsteplassen!


Bildet er tatt en dag regnet høljet ned. Å gå ut fristet ikke, selv om jeg vet at bilder tatt i regnvær kan gi fantastisk mettede farger.
Var ute å hentet et lite bjørkeblad og en snegle. Dette la jeg på ei hvit plexiglassplate og plasserte den over en stor lampeskjerm. Gjennomlysningen fikk frem nervene i bladet på en fin måte.
Bildet er tatt med et kompaktkamera Canon G11.
Arnfinn Nyland - 318 poeng

 

 

Andreplassen gikk til Terje Alveberg!


Dette bildet tok jeg en dag i oktober 2011 da jeg lekte meg med kamera. Jeg likte de flotte høstfargene og ville skape noen effekter i bildet. Det gjorde jeg ved å vri zoomen på kamera. Jeg hadde ei linse som jeg zooma fra 18-200mm og lukkertida var på 1.6 sekund med blenderåpning 29. Bildet er undereksponert 1.3 trinn.
Terje Alveberg - 301 poeng



 Tredjeplassen til Harald O. Steen!

15. september stod de der på stuevinduet - jeg behøvde ikke engang å gå ut i hagen for å ta
bildet. Har beskåret det litt og gjort om til svart-kvitt.
Canon EOS 600D f/14, 1/160 sek, ISO-200, 43 mm.
Harald O. Steen - 295 poeng


Fjerdeplassen gikk til Bjørn Vidar Olsson!

Bildet er hentet fra en av de mange små strendene på Einarsneset på Lista.  Mye vann hadde strømmet over stranda og formet et linjemønster i sanden.  For en gangs skyld hadde ingen turgåere "trødd" i motivet.  Jeg benyttet derfor anledningen til å fråtse litt i motivets mange mulige innfallsvinkler, både med og mot vannstrømmen.  Til konkurransen falt valget på dette alternativet.
Bjørn Vidar Olsson - 291 poeng





Resten av bildene i tilfeldig rekkefølge

Hilde Skiffard


Synnøve G. Solberg



Bente R. Dybesland



Gunn M. Benning-Rogers



Kai Erik Uleberg



Erik Kristensen




Kristin Uleberg



Anne Lund Sjøstrand




Endre Mjåland



Mariann Uldal



Tore Dag Moy




Anne-Lise Stangenes




Olav Didriksen




Tom L. Larsen




Øystein Birkenes




Annette Wimme Høyland




Beate Strøm Johansen




Brit Indahl Lande




Bård Robstad




Hege Ødegård




Leif Olsen




Lisbeth Sætra



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar