torsdag 29. september 2011

Arne Kvåle og hans bevingede venner

Spettmeisen er en livlig krabat
Foto: Arne Kvåle


Under medlemsmøtet tirsdag 4. oktober på Agder Naturmuseum og Botaniske Hage kl. 19.00, vil Arne Kvåle fortelle og vise frem fotografier av noen av sine mange, bevingede venner, og han har også med seg "någo attåt". Kvåle får låne en projektor fra Mandal Fotoklubb, så denne gang satser vi på skikkelig god fremvisningskvalitet.

Det blir også "Månedens Foto", vår fotokonkurranse for lokallagets medlemmer, der temaet denne gang er "Lys".


Arne Kvåle fra Mandal, humrer lurt i telefonen når han får spørsmål om dette "någo attåt" rett og slett er at han får låne projektor av Mandal Fotoklubb til sin fremvisning? "Joda, du kan jo si det sånn også, for jeg er jo svært takknemlig for at vi skal få mulighet til å se kveldens bilder på en god fremviser, men...". Så puster han dypt før han fortsetter: - det er nå ikke akkurat det jeg tenkte på da tittelen for det jeg skal vise falt ned i hodet på meg. Du forstår..., etter mange år med kameraet, har jeg opplevd både reale skivebom og truffet blink, så jeg håper jo at jeg også kan bidra med noen tips; både rundt det rent fototekniske og noe om hva du ikke bør gjøre", humrer han.



Røy
Foto: Arne Kvåle



Arne forteller ivrig om sine mange år som knestående fotograf, der både små og store vingekledde har blitt fotografert. "Jeg vil vise og fortelle om både småfugl og storfugl, og insekter som libeller og øyenstikkere", sier han, "og jeg synes særlig det er spennende å observere deres atferd".



Libelle
Foto: Arne Kvåle



Kvåle er opptatt av opplevelsene og historiene omkring det enkelte fotografi; blant annet om det å være på tiurleik, og noe av dette kan du altså få oppleve på medlemsmøtet førstkommende tirsdag. (se fullstendig program for kvelden lenger nede)




Månedens Foto
Tema: Lys
Frist for innsendelse: Søndag 2. oktober innen midnatt HER
Reglene for månedens foto - LES MER




PROGRAM FOR 4. OKTOBER

1. Månedens Foto v/Laila
2. Nytt fra styret
    inkl. visning av de 12 utvalgte fotografiene til artikkelen "Vinterlys over Sørlandet".

P A U S E K A F F E,  B R U S   OG   G J Æ R B A K S T  kr 20,-

3. "Bevingende venner og någo attåt" med Arne Kvåle

Det er også mulig å kjøpe tidligere numre av medlemsbladet "Naturfotografen" til en rimelig penge i pausen.

Medlemsmøtet avsluttes kl. 21.30



DU ER HJERTELIG VELKOMMEN!


2 kommentarer:

  1. Av tidligere erfaring kan jeg anbefale Arne på det varmeste, han er en mester med både bilder, ord og toner. Så har du anledning så sett av denne kvelden. Det blir garantert inngen skuffelse.

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg til tirsdag :-)

    SvarSlett